dodaj ogłoszenie

POLOWANIE NA TROFEA: Dark Souls PS3/Xbox One

DARK SOULS TM 100%

1000/1000

41/41

Orientacyjna trudność platyny: 7/10

Orientacyjna przyjemność platyny: 9/10

Do zdobycia offline: TAK

Czy DLC wpływają na platynę: TAK (PS3) NIE (XBOX ONE, XBOX 360)

Ilość czasu do zdobycia platyny: 30h

Ilość przejść gry do zdobycia platyny: 3

WSTĘP

Z powodu poziomu trudności, sposobu przedstawiania historii i możliwości uzupełniania sobie fabuły tak, jak my to rozumiemy – Dark Souls jest moją ulubioną grą na poprzednią generację konsol. Powracałem do niej wiele razy na różnych platformach; a ostatnio w moje ręce wpadła wersja Prepare to Die Edition na konsolę Xbox 360, której platynę ukończyłem grając poprzez wsteczną kompatybilność na młodszym synu Microsoftu – Xbox One.

Gra wymaga trzech przejść do pełnej platyny, nie ma żadnych błędów i problemów z zdobywaniem poszczególnych trofeów, a same zadania są proste i dzięki temu możemy skupić się na przyjemności płynącej z rozgrywki. Warto zauważyć, iż w wersji z wstecznej kompatybilności na Xbox One nie potrzeba odblokowywać zaklęć i przedmiotów z DLC Artorias of the Abyss w celu zdobycia platyny.

Dla maksymalnej przyjemności z gry polecam build QUALITY/PYRO. W ten sposób otrzymamy najszybszą ilość klatek wykonywania czarów (stąd pyromacja) z możliwością korzystania z większości broni w grze. 27 STR, 45 DEX, reszta według uznania. Drugą ciekawą opcją jest build pod INT korzystający min. z broni Moonlight Greatsword – jest ona dostępna w dalszej części gry, dlatego bardziej opcjonuje za pierwszą postacią. Uznany za najsilniejszą i najłatwiejszą postacią pod platynę jest build DEX/FAITH z użyciem broni Falchion oraz czaru Sunlight Blade. Walka z bossami sprowadza się wtedy do szybkiego naciskania R1. Niezależnie od wyboru, jedynym wartym uwagi prezentem na start gry jest Masterkey.

PIERWSZE PRZEJŚCIE GRY

Na pierwszym przejściu nie polecam fiksować się na trofea – ciężko jest tutaj ominąć coś na prawdę istotnego. Jedyne, czego bardzo nie polecam, to zabijanie NPC bez żadnego powodu. Tę cześć zabawy polecam wstrzymać do momentu przed walką z ostatnim bossem. Grę kończymy z jednym z dwóch zakończeń – albo poświęcamy siebie, aby przedłużyć życie płomienia – albo odchodzimy od niego, stając się Władcą Mroku. Jest tutaj pewna zmiana kosmetyczna związana z liderem jednego z przymierzy – Darkstalkerem Kaathe, któremu możemy przekazać Lordvessel i w ten sposób wzmocnić wątek fabularny drugiego zakończenia. Warto przez całą grę być w formie żywej, czyli po zużyciu Humanity. Ma to wpływ na nawiedzające fantomy, z którym potrzebujemy oręż.

DRUGIE PRZEJŚCIE GRY

Wszystkie przedmioty można wyfarmić – najlepiej z użyciem: minimum 10 współczynnika Humanity, Covetous Gold Serpent ring oraz Symbol of Avarice. Najbardziej złożonym trofeum jest Knight’s Honor – wymaga zdobycia kilkunastu sztuk rzadkiego oręża, nie tylko tego tworzonego z dusz poległych bossów. W związku z tym, polecam skorzystać z arkusza użytkownika Reddit[i]:

https://drive.google.com/file/d/0B1DqMFg6SdcrSXRKT3M1aGlKMmM/view

Trzecie przejście gry warto rozpocząć już z wypełnioną listą broni oprócz jednej z duszy Great Wolf Sif’a, o czym więcej poniżej. W ten sposób, nie trzeba na nowo zdobywać poszczególnych Emberów do wytworzenia broni u danego kowala.

Resumując – kończymy wszystkie trofea, prócz Knight’s Honor, przed zakończeniem drugiego przejścia gry.

TRZECIE PRZEJŚCIE GRY

Tutaj wystarczy szybko przebrnąć do Anor Londo, pokonując bossa Great Wolf Sif i stworzyć ostatni brakujący oręż pod trofeum Knight’s Honor – tarczy bądź bądź jednego z dwóch mieczy z duszy Great Wolf Sif’a.

1/41

Knight’s Honor

Acquire all rare weapons.

Zdobycie wszystkich rzadkich broni. Warto skorzystać z wspomnianej listy z google drive. Osobiście, największe problemy miałem z Channeler’s Trident oraz Black Knight Greataxe. Trident, trójząb, do zdobycia od dzięrżacych je magów w Duke’s Archives. Jeden jest w okolicach balkonu z ogniskiem, jednakże lubi się teleportować po mapie – co utrudnia farmienie. Druga broń to przedmiot z Black Knight’a z dwuręcznym toporem, który tylko jeden odnawia się przed walką z ostatnim bossem w grze. Oprócz tego, że jest to sam koniec gry – dobiegnięcie do niego od ogniska zajmuje sporo czasu. Reszta nie powinna sprawić większego kłopotu.

2/41

Wisdom of Sage

Acquire all sorceries.

Z bardziej wymagających: czary od Big Hat Logana, które wymagają wypełnienia związanego z nim zadania; ominąć można również Resist Curse, jeżeli zabijemy Ingwarda przed na szczycie kaplicy w New Londo Ruins. Należy zakupić czar a następnie wybrać sposób zdobycia klucza od wspomnianego NPC w czerwonym stroju.

Co do Big Hat Logana:

- spotykamy go w Sen’s Fortress, zamkniętego w jednej z klatek. Klucz do niej znajduje się w dolnej części wieży, gdzie spotykamy sprzedawcę NPC ubranego w żelazną zbroję. Klatkę tę można również otworzyć przy użyciu Masterkey, jeżeli wybraliśmy ten podarek na początku gry. Uwolniony przenosi się do Firelinkg Shrine,

- po dotarciu do Duke’s Archives, Logan ponownie daje się złapac, tym razem w większą klatkę. Klucz do niej znajduje się w rejonie z dużą ilością skrzynek – gdzie dwie z nich to przeciwnik Mimic. Wracamy do niego, uwalniamy, odpoczywamy przy ognisku a Logan pojawi się w ukrytym przejściu prowadzącym do zejścia do jaskiny bossa Seath the Scaleless. Na wszelki wypadek, polecam zakupić wszystkie jego czary PRZED zabiciem bossa z Crystal Cave.

- następnie rozmawiamy z Loganem aż zacznie majaczyć; po dojściu do momentu, gdzie powtarza ciągle tę samą kwestię, wyłączamy i włączamy grę i przechodzimy do ostatniego przystanku Logana, czyli sali gdzie po raz pierwszy „walczyliśmy” z Seath’em,

- w pomieszczeniu spotykamy szalonego i półnagiego Logana, którego możemy poznać po kapeluszu. Po jego pokonaniu możemy zabrać tenże kapelusz, wraz z Logan’s Catalyst oraz czarem White Dragon Breath. Półpiętro tej sali posiada kilka przedmiotów wartych uwagi.

3/41

Bond of the Pyromancer

Acquire all pyromancies.

Pierwszy nauczyciel piromancji może być problematyczny – uwalniając Laurentiusa nie polecam uderzać w blokujące go beczki, a po prostu przeturlać się przez nie, w innym wypadku może on zaatakować nasza postać. W podzięce za ratunek, przekaże on swoją wiedzę na temat piromancji jeżeli odpowiemy „NO” na jego pytanie na temat magii. Dla osób, które odwiedzą Quelaana po pokonaniu bossa Bed of Chaos – do zdobycia związanego z tym bossem czaru nie musimy wykonywać zadania Quelaan’y; wystarczy ją zabić po zakupieniu wszystkich potrzebnych nam przedmiotów.

4/41

Prayer of a Maiden

Acquire all miracles.

Z wartych wspomnienia:

Emit Force – za pomoc Siegmeyer’owi w Sen’s Fortress, spotkany przy ognisku w Firelink Shrine uraczy nas tym cudem,

Replenishment – nalezy uratować Rhea’ę w Tomb of Giants poprzez pokonanie jej dwóch byłych kompanów; możemy od niej uzyskać jeszcze kilka potrzebnych cudów do tego trofeum,

Karmic Justice – od Oswalda, który pojawia się w wieży z dzwonem po pokonaniu bossa Bell Gargoyles,

5/41

Covenant: Way of White

Discover Way of the White covenant.

Pierwszy przymierze, dołączamy do niego poprzez rozmowę z Petrus’em w Firelink Shrine. Oprócz samego dołączenia, nie ma tutaj innych rzeczy wymaganych w innych trofeach, więc o tym przymierzu można szybko zapomnieć i korzystać z innych.

6/41

Best Weapon

Acquire best wpn through standard reinfrc.

Kowal Andre of Astora pomoże z tym trofeum. Potrzebujemy: Large Ember (przed wejściem do Depths w lokacji z zamaskowanymi rzeźnikami); Very Large Ember (na najwyższym pietrze w zniszczonym zamczysku w New Londo Ruins; lokacja z przeciwnikiem Mass of Souls oraz kilkoma Darkwraith). Co do najrzadszych kamieni ulepszeń, czyli Titanite Slab:

- 1 od Siegliende of Catarina jeżeli podążymy zadaniem Siegmeyera i nie pozwolimy mu utracić więcej niż 50% życia podczas walki z Chaos Eater’ami,

- X z Crystal Lizards w The Great Hollow, mają szansę tam wypaść,

- 1 od Stray Demon podczas po powrocie do Asylum, pierwszej lokacji w grze,

- X z Darkwraith w New Londo ruins, wypadają rzadko,

7/41

Crystal Weapon

Acquire best wpn through crystal reinfrc.

Jeden z Mimiców w Anor Londo pozostawi za sobą Crystal Halberd, której ulepszenie zmniejszy ilość wymaganych kamieni. Do stworzenia broni +5 zużywamy jeden Titanite Slab. Cały proces wykonujemy u Giant Blacksmith’a w Anor Londo.

8/41

Lightning Weapon

Acquire best wpn through lightning reinfrc.

Podobnie jak Crystal, możemy użyć Lightning Spear z Sen’s Fortress aby przyśpieszyć te trofeum. Do +5 potrzebujemy Titanite Slab, ponownie u Giant Blacksmith’a.

9/41

Raw Weapon

Acquire best wpn through raw reinfrc.

Tutaj nie potrzebujemy Slaba, a ulepszanie wykonamy u Andre w Undead Parish. Z broni polecam tutaj Greataxe – nie traci mocy z uwagi na brak skalowania i nawet z minimalnymi statystykami, można nim narobić sporo szkód z ulepszeniem Raw.

10/41

Magic weapon

Acquire best wpn through magic reinfrc.

Large Magic Ember odnajdziemy pomieszczeniu, w którym odbywamy pierwszą walkę z Seath’em. Przekazując go Rickertowi, w zakratowanej loży w New Londo Ruins, możemy ulepszyć broń jako magiczną do +10. Osobiście, do tego trofeum zużyłem broń pozostałą po ulepszeniu Enchanted, o czym więcej poniżej.

11/41

Enchanted Weapon

Acquire best wpn through enchanted reinfrc.

Enchanted Ember jest chroniony przez duże Mushroom Parents w Darkroot Garden – po drodze do Great Grey Wolf Sif. Jeden z Mimic’ów w Duke’s Archive upuszcza Enchanted Falchion I to właśnie jego polecam do tego i poprzedniego trofeum. Ulepszamy u Rickerta broń na Enchanted +10 przy użyciu Blue Titanite Slab (do zdobycia za ukrytą, niewiedzialną ścieżką w Crystal Cave – gorąco polecam zabrać dużo ilość tanich strzał albo Prism Stone); następnie po zdobyciu trofea ściągamy ulepszenie aż do Magic Falchion +5 i ulepszamy droga Magic aż do +10.

12/41

Divine Weapon

Acquire best wpn through divine reinfrc.

Można wykonać podobny zabieg jak przy Magic i Enchanted, ale tutaj mamy do czynienia z Divine I Occult. Occult Club znajdziemy w Anor Londo, w pomieszczeniu ukrytym za iluzoryczną ścianą pod paleniskiem. Więcej informacji: patrz trofeum Occult Weapon.

13/41

Fire Weapon

Acquire best wpn through fire reinfrc.

Podobny zabieg jak trzy poprzednie trofea – używamy jednej broni, ale ulepszamy ją od zera. Ember znajdziemy w lokacji po pokonaniu Ceaseless Discharge, przed mgłą prowadzącą do kolejnego bossa –Demon Firesage. Należy odbić w lewo, pokonując dwóch Taurus Demon’ów oraz kilka Burrowing Rockworms. Z uwagi na kwasowy atak dych drugich, polecam albo szybki sprint po ten Ember, albo atak z dystansu.

Przekazujemy go Vamosowi, kościstemu kowalowi w The Catacombs. Do +10 potrzebujemy Red Titanite Slab, który znajdziemy:

- 1 w skrzyni w rejonie pułapki Death Eater'ów czyhających na Siegmeyer’a, w Lost Izalith,

- 1 po wymianie Ascended Pyromancy Flame +0 u Snuggly the Crow w Asylum (samego procesu Ascended dokonamy u Quelaan’y, ale nie można ulepszyć tego na +1 i wyżej, gdyż inaczej kruk odrzuci ten przedmiot),

- X do wyfarmienia u Chaos Eater’ów w Lost Izalith,

14/41

Chaos Weapon,

Acquire best wpn through chaos reinfrc.

Po pokonaniu Ceaseless Discharge, rejon pod bossem utraci część znajdującej się tam lawy. W ten sposób możemy przekroczyć ten niebezpieczny teren i zdobyć Chaos Flame Ember. Ember ten broni spora ilość Taurus Demon, które polecałbym wyciągać pojedynczo łukiem, albo atakować silną bronią atakiem R2. Vamos, nowy Ember oraz Red Titanite Slab pozwolą nam uzyskać te trofeum nawet podczas pierwszego przechodzenia gry.

15/41

Enkindle

Light bonfire flame.

Do uzyskania przy pierwszym ognisku w Asylum. Te trofeum oznacza rozpoczęcie naszego wyzwania w tej grze.

16/41

Estus Flask

Acquire Estus Flask.

Butelkę otrzymamy od wykończonego rycerza w Asylum, do którego drogę otwiera nam zmyślna pułapka polegająca na spuszczaniu ogromnej kuli z szczytu schodów. Butelkę otrzymamy albo po rozmowie, albo po zabiciu tego rycerza.

17/41

Reach Lordran

Arrive in Lordran.

Ostatnie trofeum, które przychodzi prawie za darmo. Otrzymamy je po przeniesieniu z Undead Asylum do właściwego już świata gry poprzez lot z wielkim czarnym krukiem.

18/41

Ring the Bell (Undead Church).

Ring Bell of Awakening at Undead Church.

Podążając za jedyną radą Cresftwallen Warrior’a – naszym celem jest wybicie w dwa dzwony znajdujące się w krainie Lordran. „Jeden jest na górze, drugi na dole.” Jeżeli wybierzemy drogą na prawo od Firelink Shrine, przebrniemy przez Undead Burg i Undead Parish – w końcu natrafimy na duży kościół. Na jego szczycie należy pokonać bossa Bell Gargoyles i uderzyć w dzwon.

19/41

Ring the Bell (Quelaag’s Domain).

Ring Bell of Awekening at Quelaag’s Domain.

Aby dotrzeć do drugiego dzwonu należy przejść przez Undead Parish -> Depths -> Blightown, albo użyć Masterkey po podróży windą pod Firelink Shrine. Obojętnie jak tam dotrzemy – pokonujemy Chaos Whitch Queelag i dzwonimy. Otwiera to przejście do Sen’s Fortress, przy którym siedział zamyślony Siegmeyer.

20/41

Rite of Kindling

Acquire the Rite of Kindling.

Możemy uzyskać to trofeum i związaną z nią umiejętność – ulepszanie ogniska aby uzyskać więcej użyć butelki Estus – już na samym początku gry. Sam boss, Pinwheel, nie sprawia problemów. Możemy do niego wezwać również fantoma – o tym więcej w części poświęconej temu bossowi. Jeżeli postanowicie szybko pokonać Pinwheela – nie idźcie dalej tą drogą.Tomb of Giants, czyli następna lokacja, to wymagające miejsce.

21/41

Art of Abysswalking

Acquire the Covenant of Artorias.

Przeciwnik, boss, towarzysz Artoriasa – Great Grey Wolf Sif. Aby móc przemierzać czeluści otchłani potrzebujemy pierścienia Artoriasa, który otrzymamy po pokonaniu wspomnianego wroga. Aby się do niego dostać należy zakupić wartą dwadzieścia tysięcy dusz pieczęć od Andre of Astora i udać się do Darkroot Garden. Drogi do bossa bronić będą wrodzy NPC jak również najeżdżający gracze (w przypadku gry online). Z tymi pierwszymi można poradzić sobie poprzez dołączenie do Forest Hunter’s Covenant u kocicy Alviny.

Jeżeli masz problemy z unikaniem ataków Sif’a, to użyj tarczy z dużym stability (np. Wzmocnionego Eagle Shield). Jeżeli odwiedzimy Sif’a dopiero po skończeniu Artorias of the Abyss DLC to czeka na nas unikalny przerywnik filmowy, gdzie wilk nas rozpoznaje i z smutkiem rozpoczyna walkę.

22/41

Reach Anor Londo

Arrive in Anor Londo.

Część fabuły, nie do ominięcia.

23/41

Lordvessel

Acquire the Lordvessel.

Ponownie, część fabuły. Przedmiot ten umożliwi nam teleportację pomiędzy ogniskami. Istnieje możliwość przekazania go na ołtarz z pomocą jednego z dwóch węży: Kingseeker Frampt albo Darkstalker Kaathe.

         Tutaj rozpoczynają się rzadkie trofea.

24/41

To Link the Fire

Reach ‘To Link the Fire’ ending.

Jedno z dwóch zakończeń gry. Jeżeli poświęcimy swoje ciało do przedłużenia żywotności płomienia – to skończymy z To Link the Fire.

25/41

Dark Lord

Reach ‘The Dark Lord’ ending.

Opuszczenie pomieszczenia z najwyższym płomieniem zakończy grę z uzyskaniem The Dark Lord ending.

26/41

Covenant: Princess’s Guard

Discover Princess’s Guard covenant.

Do uzyskania w Anor Londo poprzez sprzymierzenie się z Gwynevere.

27/41

Covenant: Blade of the Darkmoon

Discover Blade of the Darkmoon.

Aby dołączyć do tego przymierza potrzebujemy pierścienia Darkmoon Seasne Ring z The Catacombs – dostępnego w trumnie za drugim ogniskiem tej lokacji. Do platyny potrzebujemy 10 Souvenirs of Reprisal, najszybciej do zdobycia poprzez farmienie krukokształtnych przeciwników w Painted World of Ariamis. Po przekazaniu tych przedmiotów otrzymamy Darkmoon Blade i bez żadnych skrupułów możemy zaatakować Dark Sun Gwyndolin’a.

28/41

Covenant: Warrior of Sunlight

Discover Warrior of Sunlight Covenant.

Przymierze dostępne po starciu z czerwonym smokiem na moście w Undead Parish. Do samej platyny potrzebujemy oddać 10 Sunlight Medal (poprzez pomaganie online, wzywanie Solaire albo farmienie robaków – Chaos Bug’s – w skrócie dostępnym w Demon Ruins poprzez oddanie 30 Humanity w innym przymierzu; mianowicie w Chaos Covenant. Warto przekazywanie Sunlight Medal rozpocząć po uzyskaniu duszy Gwyn’a (drugie albo trzecie przejście, zależy czy stworzymy z tej duszy broń). Za tę duszę otrzymamy potrzebny do platyny cud pod warunkiem uzyskania danej rangi tego przymierza. Oddanie medali a następnie zmiana przymierza skutkuje utratą części medali i trzeba je będzie donieść aby wymienić tę duszę.

29/41

Covenant: Forest Hunter

Discover Forest Hunter covenant.

Alvina, kocica z Darkroot Garden, zaprosi nas do obrony sekretu tegoż ogrodu. Dołączenie, oprócz możliwości atakowania przybyszów tej lokacji, pozwala nam na zakup broni od Shiva, którego spotkamy przed wejściem do pomieszczenia z Alviną jak również w Blighttown.

30/41

Covenant: Darkwraith

Discover Darkrwaith covenant.

Jeżeli pokonamy bossa Four Kings przed oddaniem Lordvessel na ołtarz – otrzymamy możliwość dołączenia do tego przymierza w otchłani, w które pokonaliśmy Four Kings.

31/41

Covenant: Path of the Dragon

Discover Path of the Dragon covenant.

Aby dołączyć do tego przymierza musimy przebrnąć przez ukryte lokacje dostępne w pustym trzewie w Blighttown. W połowie bagien, na najniższym poziomie, znajduje się korzeń po którym wejdziemy do środka drzewa. Tajemne przejście znajduje się za skrzynią.

Na samym końcu tej podróży spotkamy smoka, który pozwoli nam dołączyć do tego przymierza (polecam również odciąć ogon tego NPC – spokojnie, smok ten nie zaatakuje naszej postaci).

32/41

Covenant: Gravelord Servant

Discover Gravelord Servant covenant.

Podczas zwiedzania Catacombs natkniemy się na korytarz, którego końca broni Prowling Demon. Po jednej z stron tego korytarza znajduje się wysunięty sarkofag. Układamy się w nim wygodnie i już po chwili zostaniemy przeniesieni do areny z grobem Nito. Dołączamy do tego przymierza poprzez rozmowę z boss’em w momencie posiadania co najmniej jednego Eye of Death. Do platyny potrzebujemy oddać w sumie dziesięc sztuk Eye of Death; trzy do zdobycia obok wspomnianego Prowling Demon, resztę można dość sprawnie wyfarmić z bazyliszków w kanałach Depths. Przekazanie przedmiotów należy wykonać PRZED starciem z boss’em na końcu Tomb of the Giants.

33/41

Covenant: Chaos Servant

Discover Chaos Servant covenant.

Przymierze dostępne po pokonaniu Chaos Witch Quelaag. W pomieszczeniu z okrągłą płytą na posadzce (winda, na początku niesprawna), jedna z ścian jest iluzoryczna. Samego dostępu do Fair Lady, lidera tego przymierza, broni Eingyi. Polecam odpowiedzieć na jego pytanie TAK, gdyż do platyny potrzebujemy również pyromancji od tego NPC. Po oddaniu trzydziestu Humanity uzyskujemy skrót do Demon Ruins (pozwala na uratowanie Solaire); oszczędzamy trochę czasu przy następnych próbach pokonania boss’a Bed of Chaos oraz możemy dość sprawnie farmić Sunlight Medale. Sam Eingyi, dla maksymalizacji swoich usług sprzedaży pyromancji, wymaga od nas posiadania w sobie pasożyta. Aby go uzyskać wystarczy dać pogryźć się kilka razy szczypawkom wypadającym z opuchniętych wyznawców Chaosu (podobni do Eingyi’ego).

Pasożyt ten będzie przejmował na siebie część z zdobytych przez nas dusz, a w momencie osiągniecia drugiego poziomu rozwoju (narośl na głowie), Eingyi sprzeda nam wszystko potrzebne do platyny. Aby pozbyć się pasażera na gapę wystarczy zakupić u wspomnianego wcześ niej NPC przedmiot Egg Vermifuge i go zjeść.

34/41

Occult Weapon

Acquire best wpn through Occult reinfrc.

Do tego trofeum oraz Divine Weapon polecam użyc Occult Club dostępnej w ukrytej piwnicy za paleniskiem w Anor Londo. Do wykucia potrzebujemy Dark Ember z Painted World of Ariamis oraz materiały, w tym jeden White Titanite Slab. Sama sztaba dostępna jest przed mgłą prowadzącą do starcia z Nito, w jednym z bocznych korytarzy pomieszczenia z kopiami Pinwheel’a.

35/41

Defeat Gravelord Nito

Defeat the Soul Lord Gravelord Nito.

Lider jednego z przymierzy, którego miejsce spoczynku znajduje się na końcu Tomb of Giants. Sama walka staje się banalna w momencie, gdy nie zapuścimy się na dalszą częśc areny (do walki nie dołączają wtedy większe szkieliety) oraz gdy pozwolimy ostrz Nito wielokrotnie kończyć żywot pomniejszych szkieletów. W momencie usłyszenia krzyku/pisku możemy spodziewać się ataku mieczy z podziemi.

36/41

Defeat Bed of Chaos

Defeat the Soul Lord Bed of Chaos.

Najbardziej wymagający boss pod względem mechaniki walki. Aby go pokonać, musimy zniszczyć dwa narośla po obu stronach drzewca. Przeszkadzać nam w tym będą: ataki kończynami, ogniste ataki z wnętrzna drzewca, a po zniszczeniu pierwszej narośli – rozpadająca się posadzka. Jest jeden sposób na ułatwienie sobie walki: po zniszczeniu danej narośli, wychodzimy i wchodzimi do gry poprzez menu – wyjście. Dzięki temu rozpoczynamy walkę już z zniszczoną naroślą, ale na szczycie rampy prowadzącej do boss’a.

Same wykończenie Bed of Chaos potrafi napsuć krwi – musimy wykonać skok (posadzka u podnóża przeciwnika rozpadnie się po nabiegnięciu) na konar znajdujący się pod nim, szybko przebiec do jego wnętrza, unikając palącego ataku i zabić larwę w jego centrum. Sam bieg i skok polecam wykonywać po drugim atakiem łapą – jeżeli zrobimy to po ognistym ataku, to pierwszy zamach może nas w powietrzu ściągnąć w otchłań.

37/41

Defeat the Four Kings

Defeat the Four Kings, inheritors of souls.

Boss zatopionego New Londo Ruins. Podczas pierwszego przejścia gry, ten przeciwnik nie stanowi większego wyzwania. Zabawa zaczyna się wraz z kolejnymi NG. Po upływie czasu na arenie pojawiąją się kolejne kopie Four Kings, dlatego należy pokonać każde wystąpienie tego przeciwnika jak najszybciej to możliwe. Na dalszych NG najlepszym sposobem okazał się być zmasowany atak, bez skupiania się na unikach. Zbroja Havel’a, odpowiednie czary oraz broń zużywająca mało staminy to podstawa sukcesu. Jeżeli jeszcze nie umieściliśmy Lordvessel na ołtarzu, to po pokonaniu Four Kings możemy dołączyć do przymierza Darkwraith jak również wybrać drugą opcję zakończenia gry pod względem prowadzenia fabuły (dzięki Darkstalker Kaathe).

38/41

Defeat Seath the Scaleless.

Defeath Seath the Scaleless, inheritors of souls.

Szalony zdrajca albinos, dzięki któremu Lord Gwyn był w stanie pokonać smoki. Dwuetapowy pojedynek z tym boss’em, którego pierwszą część musimy przegrać, kończymy w Crystal Cave za The Duke’s Archives. Seath jest niewrażliwy na ataki do momentu zniszczenia kryształu znajdującego się w pomieszczeniu, w którym walczymi z nim w Crystal Cave. Odcięcie ogona tego przeciwnika przekaże do naszego ekwipunku Moonlight Blade. Najtrudniejszym elementem walki z tym smokiem jest sam bieg od ogniska w The Duke’s Archives, który jest po prostu czasochłonny. Po kilku próbach i wyczuciu magicznych ataków Seath’a, smok powinien paść martwy bez większych problemów.

39/41

Defeat the Dark Sun Gwyndolin.

Defeat Dark Sun Gwyndolin, the Darkmoon God.

Ukryty przeciwnik w najniższej części Anor Londo, dostępnej przy użyciu windy bliższej do kaplicy z obrazem Gwynevere. Aby rozpocząć walkę, możemy: zniszczyć iluzoryczną Gwynevere (wtedy Anor Londo pokaże swoje prawdziwtedy oblicze, a zabicie na moście Firekeeper’a, poplecznika Gwyndolina używanie pobliskich ognisk) poprzez atak z dystansu, np. rzut norzem; możemy również przejść poza dywan do oddawania czci temu boss’owi po uzyskaniu Darkmoon Seanse Ring. Którąkolwiek opcję wybierzecie, wykończcie go dopiero po oddaniu wszystkich przedmiotów przymierza Darkmoon Blade.

Sama walka bazuje na sprincie do boss’a i omijaniu jego ataków z dystansu. Atak polegający na wysłaniu kilkunastu Soul Arrow unikamy poprzez chowanie się za filarami, dużą kulę unikamy poprzez przeturlanie się pod nią lub w bok, gdy boss powstanie w górę, to rozpocznie salwę z łuku, którą omijamy biegnąc zygzakiem. Warto zauważyć, iż możemy atakować tego przeciwnika nawet podczas jego animacji teleportacji, czyli kiedy jest już przeźroczysty. Polecam szybką broń zużywająca mało staminy.

40/41

Defeat Crossbread Priscilla

Defeat Crossbread Priscilla, the Lifehunter.

Dość przykra postać, którą spotykamy w stworzonym specjalnie dla niej więzieniu – Painted World of Ariamis. Aby uzyskać dostęp do tego miejsca, musimy wrócić poprzez kruka do Undead Asylum i udać się do celi, w które rozpoczęliśmy naszą przygodę. Tam uzyskamy lalkę, pozwalająca na wejście w obraz znajdujący się w dużym holu w Anor Londo.

Najlepiej pokonać tego przeciwnika, albo chociaży uzyskać od niego broń, podczas pierwszego starcia. Gdy wkroczymy za mgłę do areny walki z nią – boss nie będzie agresywny. Nie rozmawiamy z nim, tylko obchodzimy ją od tyłu i atakujemy mały ogon wystający zza szat. W tym celu polecam użyć krótkiego miecza i atak z większej odległości, niż normalnie byśmy go wykonali (w ten sposób trafiamy ogon, nie ciało Priscill’i); albo rzucamy Great Chaos Fireball tak, by pozostawiony po ataku ogień oderwał ogon boss’a. Jeżeli nam się to nie uda, to pozostaje nam atakować słabą bronią w momencie, gdy przeciwnik jest niewidzialny – a jak się pojawi, atakować z pełnym impetem ogon.

Aby ułatwić sobie sprawę z niewidzialnością tego boss’a, możemy rzucić w nią nożem, który utkwi w ciele i ułatwi nam celowanie.

41/41

The Dark Soul

All trophies obtained. Congratulations!

Zgodnie z opisem wyzwania – gratulację! Zdobyliście upgranioną platynę. Niezależnie od platformy, szczerze polecam sprawdzenie dostępnego DLC, gdyż pod względem fabularnym jak również poziomu trudności, jest świetnym uwieńczeniem tego tytułu. Prepare to die, again.

[i] https://www.reddit.com/r/darksouls/comments/306qhk/dark_souls_achievement_spreadsheets/

Fajne?  
Więcej na temat: #Xbox 360   #dark souls   #ps3   #Xbox One  

Koniecznie zobacz

w sumie to jeśli wyjdzie port na nową generację to kupię

2017/01/19 07:38
@filipotron

Jak już port to mogliby zrobić Demon Souls ;).

2017/01/20 20:22
Ta strona korzysta z plików Cookies - dowiedz się więcej.   rozumiem ×

Załóż konto za darmo

lub

akceptuję regulamin serwisu GameTrade.pl

465 tys. graczy sprzedało i wymieniło już ponad 560 tys. gier przez GameTrade.pl!

Ładowanie...