dodaj ogłoszenie

Gwarancja PS4

Witam , zakupiłem PS4 w sklepie RTV EURO AGD . Z konsolą jest coś nie tak , sama się wyłącza co jakiś czas i jest "Odnawianie pamięci masowej systemu" – wydaje mi się , że zasilacz pada . Mam wykupione do niej wszystkie ubezpieczenia i teraz pytanie … Czy jak oddam ją na gwarancję w rtv to przysługuje mi wymiana na nową ?

2017/10/09 12:38
  skomentuj   lub  

Nie oddawaj na gwarancje tylko na rękojmię/niezgodnosc towaru z umową do ssprzedawcy!
Sklep bedzie Cie namawial na uruchomienie gwarancji, zeby sie pozbyc problemu.

2017/10/09 13:00

@didymos możesz wyjaśnić na czym to polega ? :/

2017/10/09 13:08

1. Rękojmia (odpowiedzialność sprzedającego) wynika z przepisów kodeksu cywilnego i nie może być zmieniona umową stron.
2. Gwarancja (dobrowolny dokument) de facto też ma swoją podstawę w k.c. jednak jej treść jest ustalana przez gwaranta, tj. może ustalić że wadliwy produkt będzie Ci naprawiał w nieskończoność albo swoją odpowiedzialność ograniczy do konkretnych wad.
3. Niezgodność towaru z umową wynika z ustawy szczególnej, ale dotyczy wyłącznie konsumenta (nie będącego przedsiębiorcą) i termin odpowiedzialności sprzedającego nie może być zmieniony wolą stron.
Tak więc zwracając towar lepiej nie mówić o gwarancji bo może być ona zwyczajnie mniej korzystna niż pozostałe dwie podstawy dochodzenia roszczeń.

2017/10/09 13:41

Nie przysługuje. Sklep nie ma obowiązku wymiant towaru, kiedy ją kupiłeś? Jak wczoraj czy 2 dni temu to jeszcze się z nimi powinieneś dogadać i może ci wymienią, choć obowiązku nie mają.

2017/10/09 14:55

Nie spodziewaj się że spod lady Ci dadzą nową konsole. Pewnie będziesz musiał czekać te 14 dni

2017/10/09 15:14

Zanieś konsole do sklepu, opisz problem i powołując się na rękojmia domagaj się nowej sklepowej konsoli albo zwrotu pieniędzy, prawo wyjątkowo jest za Tobą. Nie oddawaj na gwarancję ponieważ serwis PRAM to porażka :)

2017/10/09 15:17

@m4tekt, bzdury piszesz. Sprzedający (tj. sklep) ma obowiązek naprawy, wymiany bądź zwrotu ceny produktu.

Art. 560. § 1 K.c. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
§ 3. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
§ 4. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

Art. 568. § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.
§ 2. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli kupującym jest konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu określonego w § 1.

2017/10/09 15:29

Tylko rękojmia , jako konsument wedle obowiązującego prawa to ty decydujesz czy zareklamujesz sprzęt u sprzedawcy jako niezgodny z umową czy oddasz do naprawy gwarancyjnej. Proponuję pierwszy sposób. Dodam sprzedający nie ma prawa odmówić ci rękojmi ( chyba ze ewidentnie wina leżała by po twojej winie np. spadła by ci konsola i wystąpiły by wskutek tego uszkodzenia).

2017/10/09 16:46

Mi konsola się popsuła po około 23 miesiącach użytkowania. Oddałem z tytułu rękojmi i po niecałych 2 tygodniach przysłali mi nową konsolę z dodatkową gwarancją na 3 miesiące.

2017/10/09 17:14
@m4tekt

Po co pisać o czymś o czym się nie ma się zielonego pojęcia?

2017/10/09 17:28

Masz już konto? zaloguj się

Zobacz więcej dyskusji na temat gwarancja ps4

Ta strona korzysta z plików Cookies - dowiedz się więcej.   rozumiem ×

Załóż konto za darmo

lub

akceptuję regulamin serwisu GameTrade.pl

741 tys. graczy sprzedało i wymieniło już ponad 578 tys. gier przez GameTrade.pl!

Ładowanie...