dodaj ogłoszenie

Risen 2: Mroczne Wody

Trudność trofeów: 6/10
Trofea offline: 51
Trofea online: 0
Czas potrzebny za zaliczenie platyny: ok. 40h
Minimalna ilość przejść: 1,5
Zabugowane trofea: 0
Trofea do przeoczenia: Prawa Ręka, Przyjaciel gnomów, Nekromanta, Mistrz miecza, Rewolwerowiec, Twardy drań, Łobuz, Szaman voodoo, Ptasi móżdżek, Małpi taniec, Pilot wycieczek, Pijaczyna, Strzelec, Kleptoman, Kopacz, Protektor, Sknera, Gawędziarz, Legendarny bohater, Cmentarz dla zwierząt, Człowiek renesansu, Kura znosząca złote jajka, Krezus, Łowca bestii, Pracuś
Kody blokujące trofea: nie
Liczba graczy/kontrolerów: 1

Risen 2: Mroczne wody: Mroczne Wody jest świetną grą, która posiada klimat pierwszych części serii Gothic. Platyna nie jest trudna, ale dość czasochłonna i są dwa pucharki, które mogą nam napsuć krwi. Wyjaśnię, dlaczego w ilości przejść zaznaczyłem 1,5. Otóż gra prezentuje dwie ścieżki fabularne zależnie, od których możemy rozwijać umiejętności broni palnej, lub voodoo. Będąc po stronie Inkwizycji nie znajdziemy nauczyciela, który pozwoli nam opanować wszystkie niezbędne moce voodoo. Gra nie posiada pucharków za konkretny poziom trudności wiec w opcjach, jeśli chcemy możemy zmienić na łatwy. Nie będę opisywał dokładnie jak ukończyć każdą z misji. Nie ma tam nic trudnego. Wystarczy czytać zakładkę dziennik. Dodałem tylko małe podpowiedzi związane z tymi zadaniami, nad którymi chwilkę przystanąłem.
Uwaga! Przed popłynięciem do świątyni wody zapiszcie grę, bo niestety po pokonaniu Mary nie można kontynuować gry.
Jest to mój pierwszy poradnik, mam nadzieję, że dobrze mi wyszedł.

Autor: Dzwienkostwit

BRĄZOWE:

Rycerz w lśniącej zbroi / Knight in Shining Armour
Należy ukończyć misję „Uratuj Patty”.
Wpadnie samo zaraz na początku.

Trudność: 1/10

On naprawdę istnieje! / He Really Exists!
Należy ukończyć misję „Znajdź Stalowobrodego”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Pirat / Pirate
Należy ukończyć misję „Zostań piratem”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Pirat voodoo / Voodoo Pirate
Należy ukończyć misję „Błogosławieństwo przodków”.
Aby otrzymać to trofeum należy na Wybrzeżu ostrzy opowiedzieć się po stronie Indian.

Trudność: 1/10

Pirat z muszkietami / Pirate with Muskets
Należy ukończyć misję „Cztery muszkiety przeciwko wronie”.
Aby otrzymać to trofeum należy na Wybrzeżu ostrzy opowiedzieć się po stronie Inkwizycji.

Trudność: 1/10

Wyzwoliciel / Liberator
Należy ukończyć misję „Uwolnij Hawkinsa”.
Wpadnie z postępem gry.
Aby go uwolnić możemy ukraść klucz Sebastiano mając odpowiednie umiejętności związane z kradzieżą, lub możemy wystrzelić z armaty na wieży koło portu.

Trudność: 1/10

Harpunnik / Harpooner
Należy ukończyć misję „Broń Tytanów”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Mól książkowy / Bookworm
Należy ukończyć misję „Podążając śladem Garcii”.
Wpadnie z postępem gry.
Podpowiedź: Musimy się dostać do archiwum i przeczytać książkę leżącą na biurku na końcu pomieszczenia w lewym rogu.

Trudność: 1/10

Prawa Ręka / The Right Hand
Należy ukończyć misję „Dziedzictwo chaki Datu”.
Zadanie to można rozwiązać na jeden z dwóch sposobów w zależności, do jakiej frakcji przystaliśmy na Wybrzeżu Ostrzy. Zwolennicy Indian będą pomagać Znalu, zaś Inkwizycji Hakeke. Aby rozpocząć misję musimy porozmawiać z naszym potrzebującym.

Trudność: 1/10

Detektyw / Detective
Należy ukończyć misję „Zdemaskowanie Garcii”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Ręka Boga / The Hand of God
Należy ukończyć misję „Chciwy kapitan”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Ochmistrz / Provisions Master
Należy ukończyć misję „Wyposażenie statku”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Przyjaciel gnomów / Friend of the Gnomes
Należy ukończyć misję „Pożeracz gnomów”.
Gdy będziemy na wyspie złodziei możemy dostać tę misję od przywódcy gnomów Kaana. Polega ona na ubiciu bestii, która wzięła się za zjadanie małych złodziejaszków. Polecam mieć przy sobie trochę rumu i grogu. Stwór jest dość twardy.

Trudność: 1/10

Dziesięć w skali Beauforta / Tub Captain
Należy ukończyć misję „Zbuduj tratwę”.
Wpadnie z postępem gry.
Podpowiedź: Lian potrzebnych do budowy tratwy należy szukać przy domkach gnomów.

Trudność: 1/10

Nóż do sera / Cheese Knife
Należy ukończyć misję „Przebiegły kapitan”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Nóż do sera / Cheese Knife
Należy ukończyć misję „Przebiegły kapitan”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Poszukiwacz artefaktów / Artefact Hunter
Należy ukończyć misję „Artefakt Stalowobrodego”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Pirat-duch / Ghost Pirate
Należy ukończyć misję „Podróż w Zaświaty”.
Wpadnie z postępem gry.

Trudność: 1/10

Nekromanta / Necromancer
Należy ukończyć misję „Rozdzielona dusza”.
Misję otrzymujemy od Kostucha spotkanego w wiosce w Zatoce Marakajów. Musimy się udać w zaświaty i porozmawiać z drugą połówką postaci.

Trudność: 1/10

Mistrz miecza / Blademaster
Należy zdobyć całą wiedzę na temat broni białej. Myk jest taki, że nie chodzi o umiejętności a o rozwinięcie zdolności do 10 poziomu. W przypadku, gdy posiadamy jeden z legendarnych przedmiotów związany z tą zdolnością musimy ją rozwinąć do 11 poziomu. Dlatego polecam podjąć szukanie legendarnych na później. Najlepiej jest od początku gry zostawić pazernie kumulować chwałę aż do zebrania 61 tys. punktów. Wtedy spokojnie możemy rozwinąć daną umiejętność na maxa. Trudność trofeum polega na konieczności grania nieulepszaną postacią.

Trudność: 5/10

Rewolwerowiec / Gunslinger
Patrz -> Mistrz miecza

Trudność: 5/10

Twardy drań / Tough Bastard
Patrz -> Mistrz miecza

Trudność: 5/10

Łobuz / Rogue
Patrz -> Mistrz miecza

Trudność: 5/10

Szaman voodoo / Voodoo Wizard
Patrz -> Mistrz miecza

Trudność: 5/10

Pilot wycieczek / Tour Guide
Należy zebrać załogę liczącą przynajmniej 5 osób.
Do załogi mogą przynależeć:
- Patty
- Hawkins
- Venturo (tylko, gdy staniemy po stronie Inkwizycji)
- Chani (tylko, gdy staniemy po stronie Indian)
- Jaffar
- Kostuch

Trudność: 2/10

Żeglarz / Seafarer
Należy odbyć Podróż statkiem 20 razy. Banał. Powinno wpaść samo z siebie. Jeśli nie, lub chcemy to przyspieszyć pływamy po prostu między wyspami.

Trudność: 1/10

Ptasi móżdżek / Birdbrain
Korzystamy z pomocy papugi 5 razy. Aby móc to uczynić najpierw musimy mieć odpowiednio rozwinięte cwaniactwo, wykupioną umiejętność u oszusta, oraz należy zakupić papugę. Potem wystarczy wyciągnąć miecz i napuścić papugę na pięciu nieszczęśników.

Trudność: 3/10

Małpi taniec / Monkey Dance
Korzystamy z pomocy małpy 20 razy. Aby móc to uczynić najpierw musimy mieć odpowiednio rozwinięte cwaniactwo, wykupioną umiejętność u oszusta, oraz należy zakupić małpę. Potem wystarczy posadzić małpkę i wpuścić ją do czyjegoś domu, aby zabrała jakieś przedmioty. Uwaga tylko, bo niektórzy lokatorzy mogą nam ukatrupić małpkę i jesteśmy 1 tys. w plecy.

Trudność: 3/10

Pijaczyna / Drunkard
Musimy wygrać pijacki pojedynek 10 razy. Nie jest to wcale takie łatwe i zależy od szczęścia, ale na szczęście nic tutaj nie tracimy, jeśli przegramy. Jako rywala bierzemy Morgana z karczmy na Antigui. Powtarzamy pojedynek do skutku.

Trudność: 2/10

Strzelec / Crack Shot
Należy trafić wszystkie 10 razy w minierze strzeleckiej. Polecam Barney’a z Takarigui. W końcu z pewnością się uda.

Przy okazji możemy wykorzystać bug pozwalający w kółko zarabiać 500 sztuk złota na drobne wydatki.
Risen 2 Glitch | Bug | Tip Unendlich/Infinite Gold [German]Movie_play_icon

Trudność: 2/10

Kleptoman / Kleptomaniac
Należy otworzyć 100 zamków. Najpierw trzeba nauczyć się odpowiedniej umiejętności u złodzieja, a potem… Cóż. Nie ma szybszego sposobu niż otwieranie każdej napotkanej skrzyni. Mi wpadło gdzieś w 3/4 pierwszego przejścia gry.

Trudność: 4/10

Kopacz / Digger
Trofeum lekko bez sensu, gdyż musimy wykopać 50 skarbów, a jedno pełne przejście gry z DLC dobije nam to tyko gdzieś do połowy. Na szczęście jest szybszy sposób. Polecam do tego dodatek Wyspy Skarbów, bo przyspiesza znacznie sprawę, ale i bez niego można się obyć. Znajdujemy jedno miejsce, gdzie zakopany jest skarb. Zapisujemy grę. Wykopujemy skarb. Wczytujemy zapis. Wykopujemy, wczytujemy…. I tak do skutku.

Trudność: 4/10

Protektor / Protector
Musimy pokonać Severina 1 na 1. Znajdziemy go w Calderze w bazie protektorów. Polecam najpierw podszlifować broń białą. Podchodzimy do niego i mówimy, że chcemy powalczyć. Po pokonaniu trofeum wpada.

Trudność: 2/10

Sknera / Skinflint
Musimy zgromadzić 1000 sztuk złota. Wpadnie szybko.

Trudność: 1/10

Poszukiwacz skarbów / Treasure Hunter
Należy wykopać swój pierwszy skarb. Potrzebna będzie łopata i mapa z drogą do skarbu. Idziemy we wskazane miejsce i szukamy czerwonego X. Wykopujemy i trofeum nasze.

Trudność: 1/10

Gawędziarz / Storyteller
Znajdź 10 legendarnych przedmiotów
Patrz -> Legendarny bohater

Trudność: 4/10

Legendarny bohater / Legendary Hero
To trofeum polecam sobie zostawić na koniec, gdy już będziemy mieli trofea za ulepszenie do 10 poziomu wszystkich zdolności, oraz po wbiciu trofeum Człowiek Renesansu.

Oto lista legendarnych przedmiotów.
Antigua:

Igła voodoo – daje premię +10 do broni kłującej – Można ją kupić za 2000 sztuk złota u Emmy. Jej sklep znajduje się niedaleko tawerny.

Lewy but – daje premię +1 do cwaniactwa – Leży na malutkiej wysepce u wylotu rzeki. Idziemy do dżungli. Dochodzimy do rzeki. Idziemy wzdłuż rzeki w stronę morza. Po chwili docieramy do zarośniętych krzaczorami podmokłych obszarów bogatych w Utopce. Na wysepce po prawej stronie będzie but. Można go znaleźć powiązując z zadaniem Skarb z zachodniej plaży Antigui, gdyż jest zaraz obok.

Pętla wisielca – daje premię +10 do muszkietów – Sprawa jest bardziej skomplikowana. Będzie nam potrzebna małpka i rozwinięte cwaniactwo, aby jej użyć. Musimy wejść na najwyższe piętro magazynu w porcie i wypuścić małpkę na dach. Oto filmik:
Risen 2 - sznur wisielcaMovie_play_icon

Srebrna maska – daje premię +1 do twardziela – Aby zdobyć artefakt musimy kupić od Quinna klucz do tawerny za 300 sztuk złota. Znajdziemy go przy ognisku po prawej stronie portu jak patrzymy stojąc na statku. Idziemy potem do tawerny na piętro. Otwieramy drzwi i czytamy książkę leżącą na szafce. Idziemy na cmentarz i znajdujemy grób Gibsona. Tam wykopujemy skarb i mamy przedmiot.

Caldera:

Grzebień z jednym zębem – daje premię +1 do broni białej – Aby zdobyć przedmiot musimy mieć umiejętność otwierania zamków na co najmniej 60 punktów. Musimy otworzyć skrzynie po lewej stronie Carlosa. Następnie znaleźć Skarb w jaskini pod fortecą. Będzie tam przedmiot.

Tabakiera – daje premię +10 do złodziejstwa – Można ją kupić za 2000 sztuk złota u kupca Possodino. Jest w wewnętrznej części miasta, więc dotrzesz tam dopiero po pewnym postępie gry.

Tacarigua:

Drewniana noga – daje premię + 1 do wytrzymałości – Artefakt leży na ścieżce za skałą. Wychodząc z zatoki piratów dojdziemy do mostu linowego. Przechodzimy przez niego i skręcamy w prawo. Idziemy aż do jaskini. Nie wchodzimy do niej, gdyż czatuje tam Mogilny Pająk – wredna bestia. Zamiast tego tu u wylotu jaskini przeszukujemy obszar. Nieopodal leży przedmiot.

Fajka z sepiolitu – daje premię +1 do broni palnej – znajduje się w skarbie Pete’a. Aby się o nim dowiedzieć musimy pogadać z Holly w tawernie i kupić informację za 100 sztuk złota. Musimy dotrzeć do grobowca znajdującego się pod linowym mostkiem, po którym często przechodzimy idąc z zatoki piratów do osady. Znajdziemy tam martwego Pete’a i niedaleko jego skarb. W nim jest fajka.

Lusterko – daje premię +10 do złotoustego – można je kupić za 2000 sztuk złota u Berbelucha w tawernie.

Wybrzeże ostrzy:

Butelka wspomnień – daje premię +10 do kultu śmierci – w wiosce Indian może Ci ją sprzedać za 2000 sztuk złota szamanka Kapua.

Skurczona głowa – daje premię +10 do zastraszania – Przedmiot znajduje się na cmentarzu Indian. Droga tam prowadzi na południe od wieży Inkwizycji, gdzie przetrzymywany jest więzień – Indianin. Na jednym z nagrobków możemy znaleźć przedmiot. Można to też połączyć z misją Skarb na Indiańskim cmentarzu o ile wpadnie nam w łapy mapa tego skarbu.

Worek z prochem – daje premię +10 do pistoletów – dostaniemy artefakt od Miguela w mieście, gdy wypełnimy jego misję. Poprosi nas o znalezienie skrzyni, które może wyrzuciło na brzeg. Musimy obejść całe wybrzeże i uzbierać wszystko. Po ukończeniu misji mamy przedmiot.

Wyspa umarłych:

Hak – daje premię +10 do broni siecznej – Artefakt jest powiązany z misją Skarb w grobowcu. Mapę do skarbu znajdziemy w jednym z domków nieopodal areny. Później idziemy we wskazany X na mapie i odkopujemy skarb. Uwaga jednak na umarlaków. W grupie są bardzo niebezpieczni.

Stara moneta – daje premię +10 do kuloodpornego – Artefakt jest w sali przeniesienia w zaświaty na stoliku obok wejścia. Z tym, że dopiero jak już w tych zaświatach będziemy. Wiąże się to z misją „Podróż w zaświaty” i wcześniej się tam nie dostaniemy.

Wyspa złodziei:

Skrzydło papugi – daje premię +10 do broni rzucanej – Po incydencie ze Slynem, gdy wyjdziemy z jaskini na podmokłą plażę i przebrniemy przez starcia z Utopiami możemy tam odszukać wiadomość w butelce. Otrzymamy mapę z drogą do skarbu. Kilka kroków i odkopujemy i artefakt nasz.

Piersiówka – daje premię +10 do podłych sztuczek – Otrzymamy ją od przywódcy gnomów Kaana, gdy wykonamy misję „Pożeracz gnomów”. Po pokonaniu bestii artefakt jest nasz.

Zatoka Makrajów:

Czaszka śmierci – daje premię +1 do voodoo – Artefakt otrzymasz od wodza Datu po wykonaniu misji „Dziedzictwo chaka Datu”.

Kula armatnia – daje premię +10 do strzelb – Artefakt można kupić za 2000 sztuk złota u Mercutio. Kupiec znajduje się na wprost naszego statku, w świątyni.

Łapa jaguara – daje premię +10 do rytuałów – Artefakt znajduje się w świątyni na wschód od wioski Indian. W pobliżu będą termity. W środku czeka na Ciebie pułapka z wahadłowym ostrzem. Przy ciele martwego pirata znajdziesz przedmiot.

Grzechotka przodków – +10 do czarnej magii – Artefakt jest nagrodą za ukończenie misji „Groby przodków”. Misja polega na odnalezieniu i odniesieniu na miejsce złotych masek. Gdy pierwszy raz idziemy do Zatoki Marakajów z kompanem zwróci on nam uwagę, gdy będziemy przechodzić koło grobowca. Wchodzimy do niego, pokonujemy ghule i łapiemy maskę. Pojawi się groźnie wyglądający przodek. Zgadzamy się mu pomóc i zwrócić maski. Musimy zabierać maski od martwych piratów i odkładać je na miejsce. Trzeba po prostu obejść dżunglę i zaglądać do każdego budynku. Pierwszą świątynią jest ta z łapą jaguara. Następna to ta świątynia z dziurą w podłodze. Ostatnia maska jest ukryta w jaskini ze ścianą ognia. Gdy dochodzimy do owej płonącej ściany skręcamy w lewo i idziemy w górę. Tam znajdziemy maskę. Musimy ją teraz odnieść do świątyni, w której są nagie zwłoki. Po odniesieniu wszystkich kierujemy się do szamana Osamu. W nagrodę da nam grzechotkę.

Trudność: 6/10

Początkujący / Beginner
Załatw 10 potworów. Wpada raz dwa.

Trudność: 1/10

Łapacz krabów / Crab Catcher
Załatw 10 wielkich krabów. Łazimy po plaży i znajdziemy szybko.

Trudność: 1/10

Rybak dalekomorski / Deep Sea Fisherman
Załatw 50 morskich potworów. Powinno wpaść podczas przechodzenia gry. Wystarczy chodzić po plaży.

Trudność: 1/10

Cmentarz dla zwierząt / Pet Cemetery
Załatw 20 zwierząt. Bardzo łatwe. Chodzi o załatwienie tych dających 20 chwały za pokonanie. Indyk, szczur, małpa.

Trudność: 1/10

Tylko jeden łyczek rumu… / Just a little tipple…
Banał. Wypij pierwszy rum. Rum jest w grze traktowany jako mikstura uzdrawiająca, więc raczej niemożliwe, aby to trofeum nie wpadło.

Trudność: 1/10

SREBRNE:

Kapitan / Captain
Należy ukończyć misję „Nowy statek”
Wpadnie podczas przechodzenia gry.

Trudność: 1/10

Władca macek / Lord of the Tentacle
Należy ukończyć misję „Pokonaj krakena”
Wpadnie podczas przechodzenia gry.
Walka z krakenem nie należy do trudnych. Grunt to mobilność. Unikamy macek i rzucamy harpunem w momencie, gdy bestia ryczy i otwiera paszcze. Po około 4-5 celnych trafieniach przyjdzie czas na strzał ostateczny i po ptakach.

Trudność: 3/10

Człowiek renesansu / All-Rounder
Jedno z dwóch najgorszych trofeów w grze. Bardzo mylące jest wyjaśnienie trofka na liście.
Należy nauczyć się KAŻDEJ umiejętności. Na szczęście nie podczas jednego przejścia gry, bo byłoby to niemożliwe ze względu na przynależność do frakcji. Można to rozłożyć na dowolną ilość gier. Jednak polecam to zrobić podczas wbijania trofeów związanych z 10 poziomem danej umiejętności. Po zebraniu 61 tys. punktów chwały zapisujemy grę, ładujemy do 10 poziomu (11, jeśli mamy artefakt) daną umiejętność i szukamy nauczycieli pod daną zdolność. Potem wczytujemy i bierzemy następną zdolność. Trzeba to rozłożyć na dwa przejścia gry, bo nie da się na jednym save nauczyć wszystkiego z voodoo i borni palnej.

Broń biała:
- Potężny atak
- Kowalstwo
- Fechtmistrz
- Parowanie
- Riposta
- Potężna riposta
- Broń sieczna I
- Broń sieczna II
- Broń sieczna III
- Broń kłująca I
- Broń kłująca II
- Broń kłująca III
- Broń rzucana I
- Broń rzucana II
- Broń rzucana III

Broń palna:
- Trafienie krytyczne
- Dość gadania
- Leworęczny
- Rusznikarz
- Strzelec wyborowy
- Szybki strzał
- Muszkiety I
- Muszkiety II
- Muszkiety III
- Strzelby I
- Strzelby II
- Strzelby III
- Pistolety I
- Pistolety II
- Pistolety III

Wytrzymałość:
- Kopniak
- Łuczek dla kurażu
- Szarlatan
- Gorzelnik
- Lekarz
- Niezniszczalny
- Twardziel I
- Twardziel II
- Kuloodporny I
- Kuloodporny II
- Zastraszanie I
- Zastraszanie II
- Zastraszanie III

Cwaniactwo:
- Skradanie się
- Kradzież kieszonkowa
- Otwieranie zamków
- Treser małp
- Treser papug
- Stary oszust
- Podłe sztuczki I
- Podłe sztuczki II
- Podłe sztuczki III
- Złodziejstwo I
- Złodziejstwo II
- Złodziejstwo III
- Złotousty I
- Złotousty II
- Złotousty III

Voodoo:
- Tworzenie laleczek
- Tworzenie bereł
- Warzenie eliksirów
- Tworzenie talizmanów
- Potężna klątwa
- Mistrz voodoo
- Czarna magia I
- Czarna magia II
- Czarna magia III
- Kult śmierci I
- Kult śmierci II
- Kult śmierci III
- Rytuały I
- Rytuały II
- Rytuały III

Trzeba mieć każą z tych umiejętności, co najmniej raz. Nauczycieli znajdziecie w dzienniku, w zakładce postaci. Tam rozwijacie listę typów danych nauczycieli, wybieracie interesujący, wciskacie kwadrat i macie na mapie świata znaczek, gdzie takiego szukać.

Trudność: 6/10

Kura znosząca złote jajka / Cash Cow
Zdobądź 100,000 sztuk złota.
Zobacz -> Krezus

Trudność: 2/10

Krezus / Made of Money
Zdobądź 300,000 sztuk złota.
Grając w normalny sposób to trzeba gdzieś tak ze trzy razy grę przejść, ale jest pewien trik przyspieszający zadanie. Idziemy do dowolnego kupca i sprzedajemy wszystko, co mamy. Najlepiej iść będąc wyposażonym w większe ilości skarbów. Potem odkupujemy wszystko. I tak w kółko. Nie tracimy na tym kasy, ale każde sprzedanie gra traktuje jako kolejne wzbogacenie. Kilka chwil i trofeum nasze.

Trudność: 2/10

Pogromca bestii / Bane of the Beasts
Załatw 500 potworów. Wpadnie podczas pojedynczego przejścia gry, jeśli staraliśmy się wypełniać wszystkie zadania i ubijaliśmy napotkane stwory.

Trudność: 4/10

Łowca bestii / Big Game Hunter
Załatw 2000 potworów. I oto najbardziej denerwujące trofeum w grze. Przechodząc grę wypełniając wszystkie misje i eliminując każdego napotkanego stwora z dodatkiem dwóch DLC wpadnie nam potworów trochę ponad 600. Ale do platyny i tak trzeba grę dwa razy przechodzić, wiec mamy 1200. Jeśli jeszcze ktoś się szlajał po wszystkich mapach i eliminował, co wlezie mamy powiedzmy 1400. Co z resztą? Trzeba smętnie wbijać. Polecam ulepszyć broń białą, lub palną na maxa, w zależności, co wolicie. Znaleźć jakiś zakątek, gdzie jest więcej potworów, a którego uprzednio nie wyczyściliśmy. Ja osobiście polecam te tereny na Tacarigui, na które przypłynęliśmy tratwą. Dochodzimy tam, zapisujemy grę i idziemy walczyć. Będą tam 4 ghule, 2 aligatory, 12 piaskowych diabłów i 8 wielkich krabów. Tak około, o ile wcześniej ich nie wybiliśmy. Wybijamy wszystko i wczytujemy grę. I tak w kółko. W przypadku, gdy tu jednak wybiliśmy musimy poszukać innego obszaru. Może być też wyspa sztormów z DLC Świątynia Powietrza, lub jak ktoś ma ochotę to może trzeci raz przechodzić grę. Zalecam zostawić na sam koniec.

Trudność: 7/10

ZŁOTE:

Klątwa została przełamana! / The Curse is Broken!
Załatw Marę.
Walka z Marą wcale nie jest trudna. Zwyczajny pojedynek na miecze. Jeśli dobrze ulepszyłeś postać nie będzie problemu.
.
Trudność: 2/10

Pracuś / Mr Industrious
Ukończ 250 misji. Brzmi srogo, ale tak nie jest. Jest dużo misji typu: Idź za kimś, gdzieśtam, a później jeszcze gdzieś. Podczas jednego przejścia gry wpadnie spoko. Polecam po prostu wykonywać wszystkie możliwe zadania.
.
Trudność: 4/10

PLATYNA:

100% / 100%
No i oto mamy platynę. Było warto.

2012/09/21 14:18
  skomentuj   lub  

Koniecznie zobacz

Łowca bestii / Big Game Hunter
Poprawka – Wielkich Krabów jest w sumie 16. Piaskowych diabłów jest w sumie 14.

2012/10/14 17:03

Czyli nawet lepiej :D

2012/10/14 21:07

Mam nadzieję, że sposób z wybiciem wszystkich i wczytaniem save'a na prawdę działa bo coś długo mi idzie – tak mi się wydaje.

2012/10/14 21:09

Mi wpadło. Przetestowałem. Też siedziałem przy tym z około 3h na takim monotonnym powtarzaniu.

2012/10/14 21:10

Wkleję tutaj swój sposób na grindowanie wrogów,który zamieściłem na innym forum:

Na Tacarigui,niedaleko miejsca gdzie zdobyliśmy głowy trzech niewolników,znajdują się grupy 3 i 4 dzikich świnek.Zbieramy je razem,ostrożnie pozbawiamy większości życia(tak by były na jedno trafienie) i robimy save.Po wgraniu zapisu mamy 7 killi w 10 sekund,następnie znowu load i tak w kólko.
Bólem jest tylko długi czas wgrywania.W okolicy są jeszcze 2 małpki i jaguar,więc można zrobić imprezę na 10 osób,ja w każdym razie robiłem z siedmioma,długo zajmuje zebranie wszystkich do kupy.
Tym sposobem wychodzi około 450 killi w godzinę.
Nie trzeba biegać po wyspie tylko raz ich zbieramy,save,ciach-ciach load

2012/10/19 17:24

Dobry poradnik :) spodobał mi się sposób ze zdobyciem trofea za pieniądze i za te maksymalne ulepszenie. Co do trofeów to zostały mi tylko te za maksymalne ulepszenia atrybutów ,wykopanie 50 skrzyń i 2000 potworów. 500 wpadło przy 3/4 gry więc czeka mnie trochę grindu. Ale już zmieniłem sobie poziom trudności na łatwy i zaczynam odkładać chwałę na atrybuty (ciekawe jaki będzie przeskok z harda ;))
E: i jeszcze jedno. W necie wyczytałem ,że do gry dołączany jest kod do dlc. Z tym że ten kod który mam w pudełku jest na darmowe dlc z pss. To jakiś wałek? Powinienem dostać kod na wyspę skarbów?

2012/11/18 19:34

Do gry dodawany jest dodatek Świątynia Powietrza a Wyspa Skarbów jest płatna na pss.

2012/11/20 20:34

Czyli lipa. Wątpię żebym znalazł kogoś do składki na to dlc ,tym bardziej że cena jest dosyć wysoka. Postaram się coś poczarować ,może się uda wytrzasnąć jakoś kod.

2012/11/20 21:41

morczne? haha naucz sie pisac :)

2012/11/21 09:32

Nie wiem, czy zabawa w archeologa jest na tym forum dobrze widziana, ale cóż, moja strata…

Mam kilka uwag:
1. Jeśli powiemy Alvarezowi, że posiadamy wszystkie artefakty Tytanów ZANIM nauczymy się od niego wszystkiego, nie zostaniemy Człowiekiem Renesansu (pół biedy, jeśli mamy jeszcze wystarczająco starego sejwa albo drugie przejście w planach)
2. Gra, jak każda od Piranii jest cholernie zbugowana i niezoptymalizowana (i tym razem nie ma co liczyć na Community Patcha), także jeśli masz wrażenie, że zabiłeś już ponad 2000 potworów – pewnie masz rację.
3. Grindować można też podczas walki z Marą – ta co 15 – 30 sekund, o ile będziemy wystarczająco daleko, będzie przyzywać po 5, 6 potworów. Jedynym mankamentem jest to, że po każdym(!) killu uruchamia się spowolniona kamera…

A od siebie dodam, że dobrze jest na czas grindu włączyć sobie jakąś muzykę relaksujacą, np. soundtrack z Flower i pogodzić się z narastającą frustracją (zaczniecie mówić jak Jaffar, no k**wa)

2013/02/02 22:38

Masz już konto? zaloguj się

Zobacz więcej dyskusji na temat risen Wody mroczne

Ta strona korzysta z plików Cookies - dowiedz się więcej.   rozumiem ×

Załóż konto za darmo

lub

akceptuję regulamin serwisu GameTrade.pl

266 tys. graczy sprzedało i wymieniło już ponad 395 tys. gier przez GameTrade.pl!

Ładowanie...