dodaj ogłoszenie

Metal Gear Solid 3: Snake Eater (PS2)

  dodaj do poszukiwanych

4.9
wg 76 graczy

Metal Gear Solid 3 to trzecia części słynnej serii Metal Gear Solid, dostępna tylko na konsolę Playstation 2. Po wielkim sukcesie poprzedników, oc... więcej...

recenzje 13

Masz już konto? zaloguj się

1
2
3
4
5
Rewelacyjna!

Najlepsza odsłona serii, znajdująca idealny balans pomiędzy zakręconym scenariuszem Kojimy, a naprawdę rewelacyjną rozgrywką. Jedni z najciekawszych bossów w historii sagi, mogący spokojnie konkurować z pierwszym MGS. Dodajmy do tego muzykę autorstwa pana Gregson-Williamsa, a otrzymamy pozycję godną Top10 na PlayStation 2.

2010/11/11 01:18
1
2
3
4
5
Rewelacyjna!

Zgadzam się z moimi poprzednikami ale nie jest to dla mnie coś wielkiego. Jakoś nie czuje łażenia po lesie. Bossowie to ogromny plus,fabuła. Ewolułował system ekwipunku,gra wprowadza w zupełny inny klimat niż poprzednie części. Ogólno-odczuciowa ocena 8+/10. Dałbym 9 ale obniżam za postać Majora Zero.

2011/05/19 09:24
1
2
3
4
5
Rewelacyjna!

Metal Gear Solid 3: Snake Eater to jedna z najwspanialszych gier jakie stworzył człowiek to gra idealna z wspaniałą fabułą filmowym klimatem i fantastycznym końcem wyciskającym łzy z najtwardszego faceta :) Każdy powinien ją mieć w swej kolekcji poznać kunszt jaki w nią włożono.

2013/10/06 12:38

Jedyna czesc serii w którą nie grałem bo ominełą mnie zabawa na PS2;/ , wiecie może czy bez problemu odpali MGS3 na ps3 ??

2011/02/01 12:18
1
2
3
4
5
Rewelacyjna!

Gra jest doprawdy świetna,zwłaszcza bossowie,mnóstwo kamuflaży i ekwipunku POLECAM

2011/05/19 17:39

zobacz wszystkie 13 recenzje →

dyskusje o Metal Gear Solid

temat odpowiedzi ostatni post

Problem Metal Gear Solid 5 phantom pain

5 kacperek303303 kacperek303303 2017/10/11 11:27

Metal Gear Solid-chronologia

34 sullivan_1989 sullivan_1989 2017/03/22 18:02

[PS4] Sprzedam lub wymienię Metal Gear Solid V Phantom Pain

1 velpl velpl 2016/10/03 17:50

Metal Gear Solid kupić czy nie?

12 robert00 robert00 2016/07/12 13:07

[PS4][S] Metal Gear Solid V Phantom Pain + Wysyłka gratis

0 lolek6989 lolek6989 2016/04/10 11:00

[WYMIENIĘ] Metal Gear Solid V Phantom Pain (PS4)

0 milka_90 milka_90 2016/04/07 21:25

Metal Gear Solid V ps4

10 kambel79 kambel79 2016/03/10 07:03

Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Trofea już są do pobrania :)

23 kambel79 kambel79 2016/02/13 23:35

Co mogę dostać za metal gear solid v (ang) Chce grę w polskiej wersji językowej

0 amaterasu amaterasu 2016/02/02 07:33

Co mogę dostać za metal gear solid v (ang) Chce grę w polskiej wersji językowej

0 amaterasu amaterasu 2016/02/02 07:32

[PS4] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - Wymiana

1 yroshiku yroshiku 2015/12/28 00:41

PS4 Edycja Kolekcjonerska Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

3 dragon13 dragon13 2015/12/18 03:07

(Wymiana)(PS4) Metal Gear Solid V

3 adamoon adamoon 2015/11/23 08:48

Metal Gear Solid the phantom pain migające kropki przy nazwiskach pracowników .

4 danek360 danek360 2015/10/12 22:33

metal gear solid V online

2 wandex1011 wandex1011 2015/10/06 17:48

Metal Gear solid 5

2 slawekleon slawekleon 2015/09/12 20:41

Sprzedam/Wymienię Metal Gear Solid V Phantom Pain

0 gwey gwey 2015/09/09 22:42

Metal Gear Solid V:The Phantom Pain - Staff Managment

38 patryk6667 patryk6667 2015/09/08 15:54

metal gear solid 5 tłumiki

8 mrowa52 mrowa52 2015/09/05 18:35

Metal Gear Solid V-potrzebna pomoc.

9 patrykpot patrykpot 2015/07/05 22:13


poszukujący 50

dominik-dobrzyniecki gtr urgehal333 juniorek8 huxley7 kuzarekpl stefeende iguerrilla thery88 maciej-borowski-37041 all302 martaayanami blurekpl lpdragon patryk-wozniak-51420 rainbow_wave patrykkur5 vergaxpl shad0w dewusznik radek-gala sapsa
zobacz wszystkich →

posiadacze 189

xych pandeaemon pikkier dzej003 lucas-dreslerski filipeeek corey89 pitermaster rvs97 browarino crysisturok93 dzik ganjaman987 _tomek thepussynator mateusz_ percio bartmoon hoipolloi g-spawn 100000778093427 wormivv
zobacz wszystkich →

więcej informacji

data premiery: 04 Marzec 2005

Metal Gear Solid 3 to trzecia części słynnej serii Metal Gear Solid, dostępna tylko na konsolę Playstation 2. Po wielkim sukcesie poprzedników, oczekiwanie na kolejną część było naprawdę duże, tym bardziej, że spodziewano się "więcej Snake'a w grze" (na co wskazywał słynny cytat "Only the Snake is the true hero"), niż w MGS 2. Pojawiające się z okazji każdej większej imprezy związanej z grami trailer'y "naprowadzały" na coraz to nowsze wnioski : MGS 3 będzie prequel'em poprzednich części, akcja będzi mieć miejsce w latach 60-tych, co wskazywało na to, że łudząco podobnym do Solid Snake'a i jego braci bohaterem będzie ich geneyczny ojciec : Big Boss. Wzbudzało to duże emocje, w końcu to "żołnierz wszechczasów". Wyszło na jaw, że codename głównego bohatera w tej części to Naked Snake. Jednak zostawmy kwestie fabularne, które najlepiej jest poznać samemu, przedstawię Wam natomiast główne informacje dotyczące gameplay'u, nowości itp.

Nowości :

Znaczącą zmianą w stosunku do poprzednich części MGS'a jest wprowadzenie ogólnie pojętego survival'u (przeżycie). Akcja gry ma większośc czasu miejsce w dżungli, na bagnach, w górach, na łonie natury.

Kamuflaż to rzecz przydatna w dżungli. Snake ma możliwość zmieniania kamuflażu : ubrania i farby na twarz. Umożliwi mu to jak najlepsze "wtopienie się" w otoczenie i tym samym uniknięcie przeciwników. Stopień "zlewania się" z otoczeniem pokaże wskaźnik procentowy "Camo Index", im więcej procent, tym mniej widoczny bohater. Liczba zależy też od pozycji : leżącą czy kucającą postać trudniej zauważyć, niż stojącą, tak samo jak poruszającą się powoli od biegnącej. Część kamuflaży Snake dostanie już od początku misji, część znajdzie w czasie misji, niektóre, unikalne, będzie mógł zdobyć tylko po pokonaniu boss'ów w specjalny sposób. Kamuflaże zmieniać można w menu Camouflage, które pojawia się po wciśnięciu w czasie gry przycisku start. Gra wtedy jest zapauzowana. Camo Index pokazany jest już w czasie "przymierzania" kamuflażu.

Bohater zmuszony będzie samemu zdobywać pożywienie, by utrzymywać swój pasek wytrzymałości na wysokim poziomie. Można łapać zwierzęta, zbierać grzyby i rośliny oraz pożywiać się "skondensowanym jedzeniem", jak "chińskie zupki". Jednak nie wszystko będzie jadalne, zwierzęta natomiast mogą atakować i ich złapanie nie będzie takie proste. Pożywienie może zatruć, powodując bóle brzucha. Zwierzęta złapane jako żywe (przy użyciu strzałek usypiających) można rzucać w kierunku przeciwników, by ich przestraszyć.

Dodane zostanie menu pozwalające na leczenie się, czyli "cure". Postaci, którą kierujemy, będzie się mogło przytrafić złamanie, oparzenie, przecięcie czy rana postrzałowa. Te obrażenia trzeba będzie wyleczyć, używając zebranych środków medycznych. Jeżeli rany pozostawimy bez leczenia, pasek LIFE nie będzie się odnawiał do pewnego stopnia. Medykamenty, oprócz tych posiadanych od początku misji, będzie można znajdować u przeciwników, w ich pomieszczeniach, lub pozyskiwać z określonych ziół.

W stałym ekwipunku będzie można mieć jednocześnie 8 przyrządów i 8 broni. Reszta zdobytych rzeczy trafi do plecaka. Będziemy mieć do niego dostęp w menu Backpack, tam też będziemy mogli ustalić, które osiem przedmiotów będziemy chcieli mieć "pod ręką". Każda rzecz ma też określoną wagę, im więcej będzie Snake nosił, tym szybciej będzie się męczył : tracił pasek Staminy.

Pojawiło się także parę zmian w działaniu ekwipunku i broni. Tłumiki zużywają się po kilkunastu strzałach, ale można znajdować nowe. W urządzeniach elektronicznych (oprócz radia) zużywają się baterie, które można albo odnaleźć, albo uzupełnić w inny, ciekawy sposób. Te urządzenia to thermal goggles, night vision goggles, AP Sensor, Sonar i inne. Nie ma w MGS 3 radaru znanego z poprzednich części, są za to urządzenia, które pozwolą zlokalizować jakikolwiek ruch (w tym zwierzęta) lub jakikolwiek żywy (również ze zwierzętami łącznie). Jak widać, lokalizacja przeciwników będzie trochę trudniejsza, niż kiedyś.

Metal Gear Solid 3 : Snake Eater to według wielu recenzentów i Graczy najlepsza część serii. Zasłużyła na to miano przede wszystkim świetnym gameplay'em, dużą liczbą nowości w stosunku do poprzednich części (w tym właściwie całkowita zmiana otoczenia), świetną fabułą i postaciami, lepszym "wyważeniem" pomiędzy filmikami i rozmowami przez radio a grą, niż w MGS 2, świetnymi walkami z boss'ami i możliwością grania długo nawet po skończeniu gry pierwszy raz : zostaje "łapanie" żabek, zdobywanie przedmiotów specjalnych i odkrywanie licznych easter-egg'ów.

Walka

Poniżej znajduje się wywiad z Motosadą Mori, doradcą wojskowym w serii MGS. Pytana są pogrubione.

Co to jest CQC ?
Jest to skrót od walki na zewnątrz. W prawdziwej walce stosowana jest w trudnych warunkach zewnętrznych, czasami jest też stosowana w walce wewnątrz budynków gdy nie ma możliwości użycia broni. Technika ta powstała w celu obrony przed liczną grupą atakujących, którzy są bardzo blisko, a także gdy nie wiadomo z której strony zostanie się zaatakowanym. Jest to kompletna technika walki stosowana, gdy przeciwnik jest bardzo blisko a Ty jesteś w stanie walczyć wręcz, nożem lub pistoletem. W MGS3 zwracaliśmy baczną uwagę na CQC, wszystko zaczynając od postawy bohatera, w jaki sposób wykonuje przerzut strażnikiem na sposobie chodzenia kończąc. Wydaje mi się, że fanom to się spodoba.
Gdzie poznałeś te techniki ?
10 lat temu, gdy byłem instruktorem w oddziale SWAT, zrozumiał jak ważna jest ta technika walki i nauczyłem się. Po osiągnięciu pewnego poziomu zaawansowania w posługiwaniu się pistoletem, nożem i gołymi rękami, byłem w stanie ćwiczyć CQC.
W jaki sposób CQC przewyższa zwykłą walkę nożem ?
CQC to profesjonalna taktyka walki, niekoniecznie daje przewagę komukolwiek. Przewagę daje dopiero gdy opanowałeś walkę nożem i pistoletem. Ktoś, kto nie ma doświadczenia może uszkodzić się takim nożem. Tylko oddziały specjalne i 'Snake' w MGS3 mogą korzystać z tej techniki.
Czy możesz podać jakie grupy policyjne, tudzież wojskowe używają tej techniki ? Jak ona się rozwinie w przyszłości ?
Nie mogę podać prawdziwych nazw, ale wygląda na to, że europejskie organizacje chętniej przyswajają nowe techniki niż amerykanie. Na pewno organizacje terrorystyczne zaczną wkrótce używać CQC. Wydaje mi się, że tej techniki walki już bardziej nie rozwiniemy, teraz wszystko będzie zależało od treningu psychologicznego...

PODTYTUŁ

Z pomocą wyjaśnienia tajemniczego tytułu przychodzi Tom Clancy. Oto co napisał we wstępie do swojej książki "Special Forces" : "Początkowo chciałem nazwać tą książkę "Snakeeater". Jest to slangowe określenie pochodzące z czasów wojny wietnamskiej oznaczające ludzi biorących udział w specjalnych operacjach, oraz ich zdolności na polu walki.

Podtytuł można również przetłumaczyć jako "pożeracz węży" co odnosiłoby się do spożywania posiłków w czasie gry.

na podstawie http://mgs.gram.pl/readarticle.php?article_id=67

Ta strona korzysta z plików Cookies - dowiedz się więcej.   rozumiem ×

Załóż konto za darmo

lub

akceptuję regulamin serwisu GameTrade.pl

734 tys. graczy sprzedało i wymieniło już ponad 573 tys. gier przez GameTrade.pl!

Ładowanie...