dodaj ogłoszenie

Brothers in Arms: Hell's Highway (PS3)

  dodaj do poszukiwanych

4.2
wg 119 graczy

Brothers in Arms: Hell's Highway to trzecia wersja rozwojowa znanej serii taktycznych strzelanin FPS. Podobnie jak poprzednie części, także Hell's ... więcej...

recenzje 18

Masz już konto? zaloguj się

1
2
3
4
5
Dobra

For those about to rock (we salute you)

W 2005 roku na skostniałym rynku gier traktujących o II Wojnie Światowej pojawił się nowy gracz. Gearbox Software – bo o tym deweloperze mowa – wydał swoją wizję największej wojny świata w formie elektronicznej. Czytniki naszych, Świętej Pamięci już, konsol PlayStation 2 raz jeszcze raczyliśmy...

czytaj całość
2010/11/11 01:19
1
2
3
4
5
Rewelacyjna!

cos wspanialego. szczegolnie dowodzenie 2-3 oddzialami daje duzo frajdy i jest czyms innym niz tylko chodzenie samemu jak w Medal of Honor.

Super gra. Zreszta wszystkie 3 czesci sa super.

2011/12/19 13:19
1
2
3
4
5
Bardzo dobra

Gra jest bardzo dobra i klimat w niej jest bardzo dobry. Uchwytuje kazdy szczegół takiej wojny mały minus ma dla mnie sterowanie ale takto mi sie bardzo gra podoba ;p

2011/01/17 14:18
1
2
3
4
5
Bardzo dobra

Grając w strzelanki na konsoli nie oczekiwałem czegoś dobrego, lecz odpalając tą grę miło się zaskoczyłem :)

2010/11/11 01:20
1
2
3
4
5
Bardzo dobra

Dobra fabuła, możliwość dowodzenia grupą żołnierzy do tego ekstra klimat, polecam.

2012/02/16 15:35

zobacz wszystkie 18 recenzje →

dyskusje o Brothers in Arms

temat odpowiedzi ostatni post

Call of Duty 3 czy Brothers in arms hell's higway's ?

0 krzysztof-brelik krzysztof-brelik 2014/01/26 17:41

Co sądzicie o grze Brothers in Arms: Road to Hill 30? Grał ktoś?

7 panisnape panisnape 2012/02/01 14:12

brothers in arms hell's highway czy warto kupić

9 lukaseq09 lukaseq09 2010/12/04 21:57


poszukujący 27

huxley7 scoop kacper9210 bastek1973 jullia08 mafia_96 darksiade crysisturok93 keebo arkadid273 arode022 grzegorz-barcicki kacper-cybula kris222 zezu dino2a daniel-pn eciu mathof jazgot mrlampki baniak1125
zobacz wszystkich →

posiadacze 184

bartek-karczma grax dzonybrawo QuickSave kappugaming nordyk_ 123robert issetimore marcin1982d yoshimura111 kolorowy0706 SklepGekon.pl wojtek1978 swir44 36kristoff63 majstersztyk adrian-koczor twolipan miodzio73 milan-kowalski wolominit viking
zobacz wszystkich →

więcej informacji

data premiery: 26 Wrzesień 2008

Brothers in Arms: Hell's Highway to trzecia wersja rozwojowa znanej serii taktycznych strzelanin FPS. Podobnie jak poprzednie części, także Hell's Highway cofa graczy do 1944 roku, rzucając ich w wir najznamienitszych bitew II wojny światowej. W tym przypadku mamy okazję samodzielnie przekonać się o skali tragizmu jednej z najsłynniejszych operacji przeprowadzonych przez Aliantów – Market Garden. Głównymi postaciami najnowszej odsłony Brothers in Arms są znani z poprzednich części żołnierze, czyli Joe Hartsock oraz Matt Baker, przy czym przejmujemy kontrolę tylko nad tą drugą postacią.

Celem operacji Market Garden było przejęcie i utrzymanie mostów na Renie, co znacząco przyspieszyłoby postęp alianckich wojsk, a co za tym idzie – zakończenie wojny. Jak zapewne wiemy (bądź nie), plan ten, mimo początkowych sukcesów (opanowanie mostu Waal w holenderskiej miejscowości Nijmegen), zakończył się ogólnym niepowodzeniem (nigdy nie udało się zdobyć i utrzymać najważniejszego mostu na Renie, usytuowanego w mieście Arnhem), a biorąca w nim udział brytyjska 1 Dywizja Powietrznodesantowa (w skład której wchodziła także polska 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa) została okrążona i doszczętnie zniszczona przez niemiecką kontrofensywę. Nie powinniśmy jednak się tym specjalnie przejmować – wtedy Alianci nie mogli przecież liczyć na zaangażowanie i umiejętności graczy komputerowych.

Nasi bohaterowie zostali przydzieleni do jednostki rozpoznawczej i wysłani wprost na front. Dowodzimy maksymalnie trzema drużynami piechoty, a w zależności od przydzielonego nam zadania otrzymujemy wsparcie wyspecjalizowanych grup uderzeniowych, wyposażonych np. w karabiny maszynowe czy wyrzutnie niekierowanych rakiet przeciwpancernych (popularne M9 Bazooka). Oczywiście, tak rozszerzony wachlarz opcji taktycznych fundamentalnie zmienia sposób prowadzenia walki. Możemy na przykład nakazać grupie „moździerzowców” zasypanie nazistów pociskami odłamkowymi, albo wykorzystać sekcję karabinów maszynowych do prowadzenia ciągłego ostrzału pozycji adwersarza, znacząco ograniczając pole manewru wrogiej piechocie. Tak potężna broń posiada wielkie możliwości modyfikowania i zubażania elementów okolicznego krajobrazu – wszelkie żywopłoty, murki i palisady mogą zostać odstrzelone, rozerwane i unicestwione kilkoma celnymi strzałami z ww. uzbrojenia.

Naturalną konsekwencją zwiększenia liczby naszych podkomendnych było znaczące rozszerzenie obszarów, na których przychodzi nam ścierać się z nazistowską opozycją. Programiści mieli ułatwione zadanie, gdyż tereny operacji Market Garden były w 1944 roku intensywnie obserwowane i fotografowane przez lotnictwo zwiadowcze i szpiegowskie, wiele z tych materiałów zachowało się do dzisiaj. Na podstawie tychże fotografii z niemal stuprocentową dokładnością udało się odwzorować teren walk oraz przygotować zwiększone pola bitew aniżeli miało to miejsce w obu poprzednich częściach Brothers in Arms. Kardynalnie potęguje to swobodę działania, zarówno na szczeblu operacyjnym, jak i taktycznym. Dżentelmeni z Gearbox popracowali również nad optymalizacją kodu, skracając długość wczytywania się kolejnych mapek.

Kolejnym podrasowanym elementem najnowszej odsłony Brothers in Arms jest sztuczna inteligencja żołnierzy, tak sojuszników, jak i przeciwników. Wprowadzono kompletnie nowy, czterostopniowy system czujności żołdaków, aktywnie zmieniający się w zależności od nadanych rozkazów oraz aktualnej sytuacji na polu bitwy. Na najniższym stopniu czuwania ('relaxed state') podkomendni Bakera są raczej spokojni, trzymają broń na ramieniu i umilają sobie czas na konwersacjach, także z głównym bohaterem. Dla kontrastu, będący w podobnym stanie żołnierze niemieccy skupiają się raczej na czyszczeniu broni, doglądaniu ekwipunku czy jedzeniu. Następny poziom czujności (patrolowy) utrzymuje dzielnych wojaków w zadowalającej gotowości bojowej – żołnierze aktywnie lustrują otoczenie w poszukiwaniu wrogów, gotowi sprawnie otworzyć ogień w razie jakiegokolwiek zagrożenia. Kolejny stopień AI to 'ukrywanie się' (stealth) – pozostawieni w takim stanie piechociarze starają się pozostać zakamuflowani i zminimalizować ryzyko bycia wykrytym przez wroga. Ukrywający się sprzymierzeńcy zaczną strzelać tylko w trzech przypadkach: gdy zostaną ostrzelani, gdy dostaną rozkaz do ataku lub gdy sam gracz otworzy ogień. Ostatni, czwarty poziom czujności ('combat state') utrzymuje żołnierza w pełnej koncentracji i gotowości bojowej. Całość daje nam znacznie większą kontrolę nad podwładnymi, czyniąc całość znacznie bardziej intuicyjną.

Dużo czasu i energii poświęcono również przygotowaniom przerywników fabularnych. Tutaj także witamy nowy system, nazwany przez twórców Brotherhood Moments, w skrócie Bromos. Ma on za zadanie wyeksponować najciekawsze lub kluczowe dla fabuły momenty gry (przeżycia bohaterów, sposób na wyjście z dramatycznej sytuacji czy elementy humorystyczne), korzystając z różnego rodzaju technik (np. spowolnienia, zbliżenia itp.), które śmiało można nazwać “filmowymi”. Wszystko to ma na celu jeszcze lepsze i bardziej realistyczne ukazanie wojny, dobitne oddanie najsilniejszych przeżyć, jakie towarzyszą żołnierzom na polu bitwy, kiedy to niemal bez przerwy oscylują na cienkiej linii życia i śmierci.

na podstawie www.gry-online.pl

Ta strona korzysta z plików Cookies - dowiedz się więcej.   rozumiem ×

Załóż konto za darmo

lub

akceptuję regulamin serwisu GameTrade.pl

755 tys. graczy sprzedało i wymieniło już ponad 597 tys. gier przez GameTrade.pl!

Ładowanie...